Personel Twojego salonu to cudotwórcy - zapewniający zachwycające transformacje, które nawet Ty czasami uważasz za niemożliwe do osiągnięcia. Twoi klienci są zachwyceni swoim nowym wyglądem i nie mogą się doczekać kolejnej wizyty. Posiadanie w pełni funkcjonującego zespołu, który pracuje magicznie przez cały rok, jest sercem Twojego salonu. Oczywiście, co jakiś czas dajesz im podwyżkę, ale czy to naprawdę wystarczy, aby podziękować im za ich ciężką pracę i poświęcenie?

Pamiętaj, że szczęśliwy stylista wkłada 100% wysiłku w swoją pracę, tworząc bardziej szczęśliwych i lojalnych klientów, którzy w rezultacie sprawiają, że skaczesz z radości! Co więc możesz zrobić, aby dać pracownikom trochę tej dodatkowej radości?

Poznaj swoich pracowników

Znajomość czasu pracy pracowników i ich nazwisk to w pewnej części "poznanie" ich, ale nie do końca. Chociaż powinno to być zrobione podczas procesu zatrudniania - jeśli przegapiłeś, spróbuj poznać swoich pracowników teraz. Najprawdopodobniej angażujesz się w pogawędki podczas dni pracy - dobrze, zrób to o krok dalej! Jeśli pracownik wspomina o ulubionym serialu, restauracji lub rozrywce, zapytaj go o to! Dlaczego to lubią, co sprawia, że jest to tak interesujące itp. Pracownicy będą bardziej otwarci na rozmowę z Tobą i będą czuli się swobodniej podczas pracy.

Cechy dobrego szefa

Podobnie jak większość właścicieli salonów, prawdopodobnie uważasz się za dobrego szefa - płacisz pracownikom rozsądne pensje, nie jesteś rygorystyczny w kwestii godzin pracy, a pracownicy otrzymują odpowiednią liczbę dni wolnych. Czy jednak wykraczasz poza zakres swoich obowiązków? Jeśli weźmiesz to wszystko pod uwagę, nie zapewniasz niczego ekstrawaganckiego. Czy to czyni cię złym szefem? Nie, ale zapewnienie pracownikom podstawowych potrzeb nie jest też byciem wyjątkowo dobrym szefem. Więc co trzeba zrobić, aby stać się jednym z nich?

  • Ciężka praca z pracownikami - jasne, to może nie mieć wpływu na sieci salonów i duże firmy ze znaczną liczbą pracowników, ale dla średnich i małych firm kosmetycznych, ciężka praca z pracow nikami pokazuje, że jesteś tam dla zespołu.
  • Świętowanie urodzin - świętowanie urodzin pracowników jest zdecydowanie najbardziej efektywnym sposobem na sprawienie przyjemności swojemu zespołowi! Zaproś klientów, aby zaśpiewali Twojemu fryzjerowi happy birthday!
  • Zniżki dla pracowników - kto nie kocha dobrych zniżek? Twoi pracownicy ciężko pracują i danie im dodatkowej premii za ich wysiłek jest doskonałym sposobem na utrzymanie ich motywacji!

Ciężka praca z personelem - co to znaczy?

Pracownicy salonu mają wiele obowiązków, które muszą wykonać - obsługa klientów, zachęcanie ich do ponownych rezerwacji i sprzątanie stanowisk pracy, to tylko niektóre z nich. Jednak to, co naprawdę zachwyca pracowników to fakt, że to Ty bierzesz na siebie część pracy. Nie oznacza to podejmowania zadań, którymi zwykle się nie zajmujesz, ale po prostu bycie obecnym i dawanie pracownikom do zrozumienia, że jesteś tam, jeśli czegoś potrzebują. Dzięki temu morale są wysokie, a pracownicy czują się bardziej swobodnie podczas pracy.

Jeśli nie jesteś obecny wśród swoich pracowników, możesz doświadczyć silnego podziału między nimi a sobą. Mogą oni również zacząć mniej dbać o swoje stanowisko i traktować je jako zwykłą pracę, za którą otrzymują wynagrodzenie, a nie miejsce, w którym lubią pracować.

Idealna uroczystość

Wszyscy tam byliśmy - w restauracjach, kawiarniach, a nawet salonach - ludzie życzyli nam wszystkiego najlepszego z okazji urodzin. Chociaż jest to coś, na co można się wzdrygnąć, prawda jest taka, że po zakończeniu śpiewania czujemy się radośni! Dlaczego więc nie wprowadzić tego do swojej biznesowej rutyny i zorganizować urodziny fryzjera, których nigdy nie zapomną!

Czy wiesz, że marketing urodzinowy jest idealny, aby przyciągnąć klientów do Twojego salonu? Używając swojego systemu Versum, wyślij klientom SMS lub email z zaproszeniem do wzięcia udziału w zabawie. Upewnij się, że masz przygotowane napoje, przekąski i że Twoi pracownicy (poza solenizantem) są o tym poinformowani. W zaproszeniu pamiętaj o podaniu godziny, daty i przypomnij klientom, aby w odpowiednim momencie zaśpiewali "happy birthday hair stylist". Możesz również rozważyć zaoferowanie atrakcyjnej zniżki na wszystkie zabiegi, aby zachęcić klientów do rezerwacji miejsc!

Wskazówka: po imprezie, wyślij wiadomość z podziękowaniami do wszystkich uczestników i poproś ich o pozostawienie opinii o Twoim salonie - z całym tym podekscytowaniem, na pewno zostawią pięć gwiazdek recenzji!

Zniżki dla pracowników - wypełnij dwie potrzeby jednym czynem

Każdy salon to robi - oferuje pracownikom zniżki na produkty, z którymi pracują na co dzień, ale czy wiesz, że są ukryte korzyści z tego? Na początek, Twoi pracownicy będą zachwyceni, mogąc kupić swoje ulubione odżywki, z którymi uwielbiają pracować. Twoi pracownicy znają jakość Twoich produktów detalicznych i backbarowych, więc wiedzą dokładnie, co ich interesuje.

Jednak to nie wszystko - rozdając pracownikom rabaty, robisz też miejsce na półkach. Sprawdzaj regularnie swoją funkcję inwentaryzacji Versum i śledź sprzedaż produktów oraz ich wykorzystanie. Jeśli zauważysz produkty, które nie sprzedają się tak dobrze, jak byś chciał, sprzedaj je z rabatem swoim pracownikom! Co więcej, pracownicy, którzy korzystają z Twoich produktów, z większym prawdopodobieństwem będą je polecać klientom - co będzie dla nich wystarczającą zachętą do dokonania zakupu.

Istnieje wiele świetnych sposobów na utrzymanie motywacji pracowników w pracy - wypróbuj nasze rady i daj nam znać w komentarzach, co działa u Ciebie! A żeby lepiej zorganizować swoją pracę, załóż konto Versum już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Poznaj swoich pracowników
  • Cechy dobrego szefa
  • Ciężka praca z pracownikami - co to znaczy?
  • Idealna uroczystość
  • Zniżki pracownicze - zaspokoić dwie potrzeby jednym czynem
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz