1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. 6 Wskazówek dotyczących Email Marketingu w Twojej firmie kosmetycznej ...

Email marketing jest dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi do generowania zysków, ponieważ dzięki swojej uniwersalności i szerokiemu zasięgowi doskonale dopasowuje się do charakteru każdego biznesu. Na przykład salony kosmetyczne są jednym z biznesów, które mogą skorzystać z wdrożenia kampanii e-mail marketingowych.

Jedną z głównych zalet stosowania e-mail marketingu jako strategii marketingowej jest to, że umożliwia on bezpośrednią i skuteczną komunikację z naszymi klientami, co czyni go strategicznym i znacznie bardziej efektywnym narzędziem komunikacji i osiągania naszych celów niż inne dostępne media cyfrowe. Liczba użytkowników poczty elektronicznej jest nieskończona i nie zna granic wiekowych.

Kampanie z wykorzystaniem tej techniki muszą być jednak prowadzone z uwzględnieniem różnych parametrów, które pomagają zwiększyć jej skuteczność. Dobra kampania e-mail marketingowa jest nie tylko skuteczna i bezpośrednia, ale także mierzalna, tańsza niż inne media reklamowe, bardzo elastyczna pod względem formatów i nieinwazyjna, jeśli jest prawidłowo realizowana.

Jak teraz zadbać o to, by kampanie e-mail marketingowe, które realizujemy w naszym salonie kosmetycznym, spełniały cechy dobrej kampanii i osiągały imponujące rezultaty? Oto 6 kluczy do jego osiągnięcia:

Planowanie i organizowanie kampanii z wyprzedzeniem

Tworząc swój plan marketingowy, pamiętaj o określeniu celów, które planujesz osiągnąć poprzez email marketing. Choć prawdą jest, że kampanie te dostosowują się i mogą zmieniać się zarówno w zależności od trendów świata cyfrowego, jak i biznesu związanego z urodą i estetyką, ważne jest, abyś z góry rozważył, jakie cele planujesz osiągnąć dzięki e-mail marketingowi, jakie kampanie będą odpowiadały każdemu z nich i zaplanował te, które powinieneś uruchamiać częściej.

Definiowanie różnych typów kampanii

Zgodnie z poprzednim punktem, bardzo strategiczne jest stosowanie więcej niż jednego modelu kampanii, o ile te, które wybierzesz, pasują zarówno do Twoich celów, jak i charakteru Twojej estetyki.

Możesz na przykład zdefiniować modele kampanii ukierunkowane na lojalność klientów (m.in. życzenia urodzinowe, wysyłanie kuponów na zniżki abonamentowe, ale zawsze skoncentrowane na rodzaju oferowanych przez Ciebie usług). Z drugiej strony, wysyłanie newsletterów jest bardzo przydatne do dzielenia się treściami interesującymi dla Twojej społeczności i łączenia się w bardziej ludzki sposób; możesz skorzystać z tego typu newslettera, aby podzielić się trendami w strzyżeniu lub innymi innowacjami w sektorze estetyki i urody, a nawet własnymi usługami.

Aby prawidłowo określić rodzaj treści, które interesują Twoich klientów, oprzyj się na badaniach rynkowych, które przeprowadziłeś, aby zbadać swoją społeczność, a także istotę własnej marki.

Curate the content to be shared

Aby Twoje kampanie email marketingowe były skuteczne, ważne jest, abyś zadbał o rodzaj treści, którymi zamierzasz się dzielić: niezależnie od tego, czy zamierzasz wysłać newsletter o najnowszych trendach urodowych, czy też zamierzasz ogłosić nową usługę lub promocję, ważne jest, aby treść odpowiadała Twoim celom i aby istniała spójność pomiędzy treścią emaila, kopią, tytułem i obrazkami.

Podobnie zadbaj o ogólną jakość treści, które udostępniasz. Bądź innowacyjny: unikaj kopiowania informacji tekstowych z innych stron internetowych czy blogów lub zamieszczania treści, które są mało interesujące dla Twojej społeczności.

Zadbaj o prezentację, jakość wizualną i design swoich kampanii.

Wizualna prezentacja e-mail marketingu jest jednym z kluczy do jego sukcesu. Zadbaj o to, by tekst i zdjęcia, które zamieszczasz w swoich kampaniach, były dobrze rozplanowane (pamiętaj, że powinny być dostosowane zarówno do formatu komputerowego, jak i smartfonowego). Podobnie wybierz wysokiej jakości zdjęcia i typografię, która osiągnie harmonijną kompozycję.

Ważne jest, aby projekt tych maili był związany z wizerunkiem firmy: wykorzystaj paletę kolorów i pamiętaj, aby projekty nie były zbyt przeładowane informacjami. Chodzi o to, aby w atrakcyjny sposób przyciągnąć naszą społeczność.

Jeśli chodzi o tekst, który należy zawrzeć w e-mailach, pamiętaj, aby zawsze zawierać wezwanie do działania oraz jasne i zwięzłe wprowadzenie. Podobnie nie zapomnij o umieszczeniu w stopce maila przycisków kontaktowych swojej estetyki, a także opcji rezygnacji z subskrypcji.

Unikaj spamu

Jednym z najczęstszych błędów przy stosowaniu e-mail marketingu jest niewłaściwe określenie częstotliwości wysyłania kampanii lub wręcz przeciwnie - nieprzestrzeganie jej: wysyłanie zbyt wielu e-maili tego samego dnia lub w tym samym tygodniu albo nagła zmiana częstotliwości wpłynie na skuteczność Twojej kampanii.

Skup się na wysyłaniu jakościowych treści z umiarkowaną częstotliwością, czyli tak, aby Twoi klienci nie zapomnieli o Twoim biznesie, ale też nie byli inwazyjni w swoich skrzynkach mailowych. Ponadto, aby nie wpaść do spamu, konieczne jest, aby Twoje wiadomości zawierały tekst, a nie tylko obrazki, jak również te powinny być w odpowiedniej rozdzielczości, która nie nasyci skrzynek odbiorczych Twoich klientów.

Segment odpowiednio

Żadna kampania e-mail marketingowa nie odniesie sukcesu, jeśli nie dokonasz odpowiedniej segmentacji klientów, którzy będą otrzymywać te treści. W tym sensie powinieneś segmentować według charakteru i częstotliwości każdej kampanii, którą zamierzasz wysłać. Na przykład: niezbyt logiczne jest, aby była klientka Twojego salonu kosmetycznego otrzymywała oferty rabatowe przy pierwszej wizycie.

Łatwym sposobem na segmentację klientów dla Twoich kampanii jest oprogramowanie dostosowane do potrzeb Twojego salonu. Za pośrednictwem tego typu narzędzia można tworzyć różne listy w zależności od celów poszczególnych kampanii, a dodatkowo wysyłać masowe mailingi.

Krótko mówiąc, tworzenie imponujących kampanii email marketingowych wymaga strategii, dobrej treści i designu, a także zadbania o ważne aspekty dotyczące segmentacji i jakości treści, które zdecydujesz się udostępnić. Zastosuj się do tych zaleceń i odważ się wdrożyć to narzędzie dla swojej estetyki.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz