Właściciele salonów są na co dzień cudotwórcami, zarządzającymi uporządkowanym i dobrze zmotywowanym zespołem, jednocześnie obsługując klientów i załatwiając sprawy. Klienci często pytają: "Jak Pani to robi?", a Pani odpowiada: "Robi Pani to, co musi". Mimo, że emitujesz silne, pozytywne wibracje, wiele dzieje się za kulisami. Prawda jest taka, że właściciele salonów są ludźmi i czasami działają na oparach. Jeśli jest to sytuacja wyjęta z Twojego codziennego życia, to nie jesteś sam.

Czy kiedykolwiek zadałeś sobie pytanie, co utrzymuje Cię zmotywowany w pracy? Większość właścicieli salonów odpowiada, że zadowoleni klienci i świadczenie usług jest tym, co ich napędza. Chociaż te elementy są niezbędne dla dobrze prosperującego salonu, mogą łatwo stać się monotonne, powodując utratę entuzjazmu w tym, co robisz.

Przyczyny i skutki utraty motywacji

Utrata motywacji może być wywołana przez wiele czynników - zarówno w salonie, jak i poza nim. Wszystko, począwszy od stresu z powodów finansowych, spraw osobistych lub problemów związanych z personelem, a nawet przedłużający się niski sezon w salonie - mają one negatywny wpływ na to, jak funkcjonujesz w ciągu dnia pracy.

Rozwiązywanie takich problemów jest niezwykle ważne, ponieważ utrata motywacji do pracy może mieć katastrofalne skutki dla Twojego biznesu. Jako właściciel salonu jesteś sercem i mózgiem swojego przedsiębiorstwa i jeśli czujesz się przygnębiony, może to mieć wpływ na Twoich pracowników, klientów i wydajność pracy salonu. Zespół salonu prowadzony przez niezmotywowanego właściciela zacznie tracić wigor w nadgodzinach, a klienci mogą czuć, że Ty i personel nie jesteście tak pełni pasji, jak kiedyś.

Co więc możesz zrobić, aby utrzymać swoją motywację i iść naprzód?

Znajdź więcej czasu dla siebie

Znalezienie czasu dla siebie jest doskonałym sposobem, aby wrócić do ducha walki! Właściciele salonów, którzy mają tendencję do przepracowywania się są często zmęczeni i łatwo się denerwują, co ma negatywny wpływ na ich pracę. Jeśli możesz się z tym zgodzić, oto coś, czego możesz spróbować:

  • Spróbuj jogi - znajdź co najmniej 2 godziny w tygodniu i poświęć ten czas na ćwiczenia ciała i umysłu. Znajdź i zasubskrybuj kanał na Youtube, który oferuje idealne ćwiczenia jogi dla Ciebie!
  • Binge watch TV series - najlepszym lekarstwem na bluesa jest znalezienie idealnego serialu do oglądania po pracy. Dodatkowo, dzielenie się przemyśleniami na temat ostatnich odcinków z klientami i pracownikami pozwala zachować pozytywne myślenie.
  • Zrób sobie przerwę - dla właściciela salonu, który jest pracoholikiem, jest to nie lada wyzwanie, ale warto je podjąć. Zarezerwuj dzień w spa raz na jakiś czas lub podróżuj więcej!

Chociaż większość z tych pomysłów nie wymaga dużego wysiłku, podróżowanie lub wzięcie dnia wolnego nie wchodzi w rachubę w przypadku większości właścicieli salonów. Pozostawienie biznesu w rękach personelu i wykonywanie codziennych zadań to ich najczęstsze obawy. Jednakże, z pomocą Versum, możesz prowadzić swój salon, nawet podczas opalania na drugim końcu świata.

System pozwala Ci przydzielać pracownikom zadania, sprawdzać ich czas pracy, każdą rezerwację, przychody, stan kasy, poziom zapasów i generować wiele innych raportów - dając Ci spokój ducha!

Skupienie się na stałych klientach

Kiedy szukasz sposobu na zwiększenie przychodów salonu, właściciele mają tendencję do skupiania większości swoich wysiłków na pozyskiwaniu nowych klientów, które w końcu kosztują firmę więcej niż przychody z nich uzyskane. W rezultacie możesz czuć się przytłoczony żalem, co obniża twoją motywację w pracy. Chociaż inwestowanie w kampanie mające na celu przyciągnięcie nowych klientów jest niezbędne dla rozwoju Twojej firmy, pamiętaj, aby skupić swoje wysiłki również na lojalnych klientach!

Wskazówka: reklama skierowana do potencjalnych klientów kosztuje salon znacznie więcej niż zachęcanie stałych klientów do rezerwowania wizyt.

Lojalni klienci są idealni do rozjaśniania nawet najbardziej ponurych dni! Znają Ciebie i Twój personel, często mają nastawienie na konkretny zabieg lub produkt, a Ty możesz z nimi porozmawiać na prawie każdy temat - dlaczego więc im nie podziękować i nie zachęcić do częstszych rezerwacji i przyprowadzania znajomych? Zrób to z pomocą programu lojalnościowego Versum! Za każdy zarezerwowany zabieg, zakupiony produkt lub polecenie znajomego, Twoi ulubieni klienci otrzymują pewną liczbę punktów, które mogą być wykorzystane do odebrania nagrody w Twoim salonie.

Zaoferuj wspaniałe nagrody, takie jak darmowa usługa, bon upominkowy o wartości 50 funtów lub torba upominkowa z najlepiej sprzedającymi się produktami! Klienci będą zachęcani do częstszego odwiedzania Twojego salonu, aby przybliżyć się do zdobycia upragnionej nagrody, a Ty zobaczysz jak Twój biznes prosperuje i odzyskasz motywację!

Aktywność w mediach społecznościowych

Posiadanie dużej liczby obserwujących na swoich stronach w mediach społecznościowych oznacza, że robisz coś dobrze, a Twoi oddani fani, którzy uwielbiają i dzielą się zdjęciami Twojej pracy, są doskonałymi motywatorami! Ale zdobycie znacznej liczby zwolenników i zbudowanie renomowanej nazwy dla swojej firmy w sieci nie jest łatwym wyczynem.

Dzisiaj, prawie każdy właściciel salonu jest aktywny w mediach społecznościowych w pewnym stopniu, ale ograniczając działania w mediach społecznościowych tylko do postu lub dwóch, tracisz większość korzyści, które można uzyskać z mediów społecznościowych. Kwitnąca strona z aktywnymi zwolennikami, którzy chwalą Twoją pracę, nie tylko utrzymuje Cię w motywacji, ale także przyciąga nowych klientów do Twojej firmy i zwiększa świadomość marki Twojego salonu! Co więc powinieneś zrobić, aby czerpać korzyści z aktywnej strony w mediach społecznościowych?

  • Bądź cierpliwy - zdobycie setek zwolenników nie stanie się z dnia na dzień - musisz regularnie publikować zdjęcia swojej pracy, oznaczać znajomych i dzielić się recenzjami.
  • Współpracuj z klientami - jeśli Twoi klienci uwielbiają pracę, którą dla nich wykonałeś, świetnie! Poproś o zgodę na wykorzystanie ich zdjęć przed i po na Twojej stronie. Potencjalni klienci, którzy zobaczą Twoją pracę, będą bardziej zachęceni do zarezerwowania jednej z Twoich usług.
  • Zacznij blogować! - Prowadzenie bloga i udostępnianie swoich postów na portalach społecznościowych to świetny materiał na zwiększenie świadomości marki! Tematy dotyczące korzyści płynących z Twoich zabiegów, recenzje produktów lub historia Twojego doświadczenia zawodowego pokazują Twój poziom wiedzy i dają potencjalnym klientom kolejny świetny powód do dokonania rezerwacji w Twojej firmie.

Po zdobyciu silnej grupy odbiorców w mediach społecznościowych, składającej się z klientów i fanów, którzy chwalą Twoją pracę i profesjonalizm, jak możesz nie czuć się zmotywowany?

Potrzeba zmotywowanego właściciela salonu, aby skutecznie kierować zespołem specjalistów i sprawić, aby klienci wracali do firmy - w końcu kto nie chciałby odwiedzić salonu prowadzonego przez właściciela z pasją i motywacją? A dzięki odpowiedniemu systemowi zarządzania salonem, masz wszelkie powody do radości! Zobacz pełen potencjał oprogramowania Versum dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, i pozwól, aby Twoja pasja stała się paliwem!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Przyczyny i skutki utraty motywacji
  • Znajdź więcej czasu dla siebie
  • Skupienie się na stałych klientach
  • Aktywność w mediach społecznościowych
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz