Zazwyczaj to utrata klientów nie daje Ci spać po nocach. Choć utrata ich jest trudna do zniesienia i zwykle jest znakiem, że jest miejsce na poprawę, zwiększona rotacja pracowników może być symptomem czegoś jeszcze gorszego. Czasami jest to zbieg okoliczności i niczyja wina - po prostu nie nadawaliście na tych samych falach i lepiej się rozstać. Niemniej jednak, mówi się, że ryba gnije od głowy - więc jeśli nie potrafisz utrzymać swojego zespołu razem, może to być czas na solidną autorefleksję.

Oni po prostu nie pasują do Twojej firmy

Czas na truizm: każdy pracownik ma inne oczekiwania wobec swojego miejsca pracy, a każdy pracodawca poszukuje innych cech u swoich pracowników. Rzeczy, które są ważne dla Ciebie, mogą różnić się od tych, które nowy członek Twojego zespołu traktuje priorytetowo. Może się okazać, że po prostu się nie dogadacie - niekoniecznie osobiście, ale w sensie wartości biznesowych. Na przykład, pracownik może chcieć więcej niezależności, podczas gdy Twój salon stawia na pracę zespołową - nie ma "złego" i "dobrego", po prostu chcecie innych rzeczy.

Niektórzy specjaliści od urody są zbyt impulsywni i ambitni, aby pozostać w jednym miejscu na zbyt długo. Mogą również czuć się niekompatybilni z kulturą Twojego salonu. Nie ma w tym nic złego i nie jest to coś, co powinnaś brać do siebie. Po prostu nie pasowaliście do siebie - lepiej dla Was obojga, abyście odpuścili i szukali dalej lepszej oferty.

Coś dzieje się za kulisami

Czasami w salonie dzieje się bardzo nieprzyjemna sytuacja, a właściciel jest ostatnią osobą, która zdaje sobie z tego sprawę. Może to być zarówno drobny konflikt, który pracownicy będą w stanie sami rozwiązać, jak i bardzo nieprzyjemny przypadek dyskryminacji, molestowania lub mobbingu. Na przykład, czasami doświadczeni pracownicy mogą być wrogo nastawieni do tych początkujących. Atmosfera w Twoim salonie może być wyjątkowo toksyczna - a Ty możesz nie mieć o tym pojęcia.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak rozpoznać narastający konflikt w salonie i jak sobie z nim poradzić, zapraszamy do przeczytania naszego artykułu na ten temat.

W Twoim salonie brakuje struktury i organizacji

Nie ma nic gorszego niż brak koordynacji, z góry ustalonych zasad i określonych ról w salonie. Chcesz utrzymać przyjazną atmosferę, w której wszyscy są równi, a kończy się na niedomówieniach, nieporozumieniach i narzucaniu innym swojej woli przez osobę o największej bezczelności. Musisz po prostu stworzyć i utrzymać strukturę organizacyjną, z jasnym opisem ról i ich mocy decyzyjnej. W przeciwnym razie dojdzie do niepotrzebnej rywalizacji i ogólnego chaosu, spowodowanego przez pracowników, którzy nie są pewni, co tak naprawdę powinni, a czego nie powinni robić. Pracownicy stają się zmęczeni ciągłą niepewnością i koniecznością walki o swoje prawa. Nawet Twoje oprogramowanie dla salonów, Versum, zachęca Cię do zapewnienia pracownikom różnych poziomów dostępu, ponieważ każdy członek personelu odgrywa unikalną rolę w Twoim salonie.

Co więcej, powinieneś zapewnić swoim pracownikom podręczniki na temat polityki salonu, przewodnik po etykiecie, książkę procedur, itd. Każdy zyskuje na posiadaniu jasnego zestawu zasad.

Zmagasz się z byciem liderem

Niektórzy ludzie po prostu nie są urodzonymi liderami i muszą pracować nad swoją osobowością, aby stać się bardziej asertywnymi, zdecydowanymi i pewnymi siebie. Każda firma potrzebuje silnego szefa, zwłaszcza taka, która skupia się na bezpośrednim kontakcie z klientami. Możesz być świetnym przyjacielem dla członków swojego zespołu i ogólnie lubianą osobą, jednak to nie wystarczy, aby skutecznie zarządzać pracownikami. Zadaj sobie pytanie:

  • Czy pozwalam, aby moi pracownicy chodzili po mnie? Jeśli ulegniesz kaprysom swoich bardziej bezczelnych i bezczelnych pracowników, inni mogą być naprawdę zdenerwowani, ponieważ jest to po prostu niesprawiedliwe. Zasady powinny być równe dla wszystkich i nie możesz pozwolić, aby wybrani pracownicy rządzili tobą.
  • Czy jestem wystarczająco zorganizowany? Gubienie ważnych dokumentów, zapominanie o zaplanowanych rozmowach kwalifikacyjnych, niepłacenie na czas... każdy dzień to nowe pasmo niepowodzeń. Ludzie nie chcą pracować dla szefa, który nie potrafi się pozbierać, bo to jest po prostu stresujące, dezorientujące, frustrujące i wyczerpujące na dłuższą metę.
  • Czy ja wykonuję swoją pracę? Bycie szefem wymaga dużej odpowiedzialności. Jeśli wolisz zamieszczać na swoim Instagramie zdjęcia z hashtagiem #girlboss niż zajmować się swoimi obowiązkami, czeka cię poważny problem.

Jeśli to nie jest Twoje lenistwo, ale poważna walka - bądźmy szczerzy, jako szef masz wiele na swoich barkach - poważnie rozważ zaopatrzenie się w Versum. Pomoże Ci w zasadzie w każdym aspekcie bycia właścicielem salonu, od finansów, zapasów i marketingu po zarządzanie personelem i klientami.

Zamiast być szefem, jesteś szefem

Na drugim końcu spektrum znajdują się ludzie, którzy stają się bardzo uciążliwi, gdy zajmują tak wysokie stanowisko. Zadaj sobie pytanie:

  • Czy odnoszę się z szacunkiem do moich pracowników? Jeśli mówisz do swoich pracowników w sposób lekceważący, poczują się oni albo nieważni i niezastąpieni, albo zaczną żywić wobec ciebie bardzo niemiłe uczucia. Mogą stać się coraz bardziej wycofani i niedbali, gdy zauważą, jak bardzo stałeś się niekomunikatywny. A jeśli trudno ci przeprosić lub przyznać, że popełniłeś błąd, możesz tworzyć niebezpiecznie toksyczną atmosferę w miejscu pracy.
  • Czy jestem wspierający? Kiedy ostatni raz powiedziałeś: "świetna robota" do członków swojego zespołu? Kiedy ostatni raz nagrodziłeś ich swoją uwagą, nie mówiąc już o jakiejkolwiek formie materialnej wdzięczności? Czy potrafisz reagować ze zrozumieniem i empatią, kiedy ktoś przechodzi przez trudny okres? Czy jesteś gotów stanąć po ich stronie w sporze z klientem? Jeśli nie, to nie powinieneś się dziwić, że nie ma lojalności po stronie pracownika.
  • Czy oferuję wystarczająco dużo za to, czego oczekuję? Lub, mówiąc brutalnie: Czy wynagrodzenia, które zapewniam, są wystarczająco lukratywne? Cięcie na skróty, jeśli chodzi o płace pracowników jest grzechem kardynalnym. Właściciele salonów mają w zwyczaju mawiać, że "dostajesz to, za co płacisz" - i dotyczy to również Twoich pracowników. Najlepsi specjaliści nie będą pracować za marne grosze.

Czasami wykrycie kryzysu w zarządzaniu personelem nie jest tak proste, jak się wydaje - Twoi pracownicy mogą poważnie zastanawiać się, czy w ogóle chcą jeszcze dla Ciebie pracować, a Ty możesz nie mieć o tym pojęcia. O wiele łatwiej jest to zauważyć, jeśli śledzisz wydajność członków swojego zespołu za pomocą funkcji zarządzania pracownikami Versum. Masz tam dostęp do szczegółowych raportów pracy, ewidencji urlopów i nieobecności, automatycznego naliczania prowizji i przydzielania zadań. W ten sposób będziesz w stanie zauważyć wszelkie zmiany w zachowaniu pracowników i reagować natychmiast, zanim podejmą oni ostateczną decyzję. Poświęć swój czas na analizę raportów z Twojego inteligentnego oprogramowania dla salonów i zastanów się nad własnym zachowaniem - nie ma lepszego sposobu, aby nie tylko znaleźć przyczynę, ale także być w stanie walczyć z kryzysem zatrudnienia.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 3 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Po prostu nie nadawali się do Twojej firmy
  • Coś się dzieje za kulisami
  • W Twoim salonie brakuje struktury i organizacji
  • Masz problemy z byciem liderem
  • Zamiast być szefem, jesteś szefową
Zapisz się na newsletter Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz