No-shows: sama nazwa może spowodować, że krew każdego właściciela firmy zacznie się gotować, niezależnie od branży. W branży kosmetycznej, no-shows są bardzo powszechne - klient rezerwuje wizytę i albo odwołuje w ostatniej chwili, lub po prostu duchy (znika bez śladu) na działalność. Zanim podejmiesz jakiekolwiek pochopne decyzje, weź głęboki oddech, oczyść umysł z wszelkich frustracji i postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami.

Unikaj agresji

Jest prawie niemożliwe, aby nie być sfrustrowanym, gdy klient nie pojawia się na zarezerwowaną wizytę, ale ważne jest, aby nie działać w żaden sposób, który może później żałować. Zadzwoń lub wyślij sms-a do klienta wiele razy - istnieje prawdopodobieństwo, że zapomniał on o swojej rezerwacji, utknął w korku w drodze do salonu lub miał nagły wypadek. Jeśli nie ma odpowiedzi i minęło co najmniej 15 minut, postaraj się jak najszybciej wypełnić puste miejsce zapraszając klienta, który jest w kolejce oczekujących.Upewnij się, że klient, który sięnie pojawił, został oznaczony w terminarzu Versum, abyś mógł się nim zająć później.

W przypadku, gdy klient przybędzie do salonu bez żadnej wzmianki, możesz zdecydować się na obsłużenie go lub nie, w zależności od tego, jak postępujesz z takimi klientami. Jeśli odmówisz klientowi, upewnij się, że jasno wyjaśnisz powód, jak również podzielisz się swoją polityką dotyczącą spóźniania się na umówione spotkanie. Ale co najważniejsze, zachowaj profesjonalne podejście. Jeśli klient czuje się werbalnie zaatakowany przez Ciebie lub Twoich pracowników, może zostawić negatywną opinię na Twoich stronach w mediach społecznościowych, a lepiej nie mieć recenzji niż mieć negatywną.

Próba dotarcia do klienta

Jeśli nie słyszałeś od nieobecnego klienta, spróbuj się z nim skontaktować - ale zanim to zrobisz, sprawdź jego dane. Na swoim koncie w Versum, przejdź do kartoteki klienta i sprawdź historię jego rezerwacji lub wszelkie notatki na jego temat. Jeśli klient nagminnie się powtarza, wyślij wiadomość tekstową/emailową z pytaniem o przyczynę nieobecności i ostrzeż go o zbliżającym się zakazie wstępu, jeśli sytuacja będzie się powtarzać. Jeśli jest to pierwsze niestawienie się klienta na spotkanie, najlepiej jest wysłać wiadomość z polityką niestawiania się. Mądrze jest również poinformować klienta o tym, jak nieobecności negatywnie wpływają na Twój biznes.

Tymczasowy zakaz

Większość firm kosmetycznych jest wyrozumiała, jeśli klient spóźni się na jedno lub dwa spotkania, ale jeśli jest to regularne, należy podjąć odpowiednie działania. Jeśli masz aktywną stronę rezerwacji online dla swojego salonu, a notoryczny nieobecny rezerwuje wizytę, po prostu ogranicz mu możliwość rezerwowania przedziału czasowego. Zmusi to klienta do kontaktu telefonicznego, dając Ci doskonałą okazję do wyjaśnienia, dlaczego zablokowano mu możliwość rezerwacji wizyt.

Dodatkowo, zaznacz liczbę nie pojawienia się klienta w jego rekordzie klienta Versum. Następnym razem, gdy klient będzie chciał zarezerwować wizytę, Twoi pracownicy będą mogli wyciągnąć plik i zobaczyć wszystkie informacje o kliencie, co pozwoli im podjąć niezbędne działania.

Ostatnia deska ratunku - zwalnianie klientów

Zwolnienie klienta powinno być wykonane TYLKO wtedy, gdy poprzednie kroki nie przyniosły żadnych pozytywnych rezultatów. Klienci, którzy są recydywistami, nie tylko marnują Twój czas, ale także tworzą sytuacje stresowe, a nawet mogą być próbą osłabienia Twoich rezerwacji przez konkurencję. Jeśli miał próbował dotrzeć do swoich no-shows niezliczoną ilość razy bez powodzenia - banowanie ich byłoby najlepszym rozwiązaniem.

Po pierwsze, upewnij się, aby wysłać wiadomość do klienta, informując ich o swojej decyzji. Konkurencja, że książki z Twojej firmy mogą być celowo robi to w celu, aby je zakazać. Jeśli nie wyślesz ostrzeżenia o zakazie, mogą oni zostawić fałszywą recenzję, stwierdzając, że ty i twój personel jesteście nieuprzejmi.

Przed podjęciem jakichkolwiek drastycznych środków, upewnij się, że postępujesz zgodnie z poniższymi krokami w radzeniu sobie z nieobecnościami w profesjonalny sposób.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 3 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Unikaj agresji
  • Próba dotarcia do klienta
  • Tymczasowy ban
  • Ostatnia deska ratunku - zwolnienie klienta
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz