1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. Jak zdobyć nowych pacjentów ...

Pozyskiwanie nowych klientów to jedno z głównych zadań, jakie podejmuje każda firma. Jednym z głównych celów różnych firm (niezależnie od branży, w której działają) jest nawiązanie kontaktu z grupą docelową i oczywiście przełożenie go na zyski i korzyści ekonomiczne dla samego przedsiębiorstwa.

Spis treści:

1) Wprowadzenie.
2) Sieci społeczne.

3) Wartość człowieka w ramach sieci.

4. Mikroinfluencerzy: Osoby, które polecają Twój biznes.
5. Innowacyjność usług Twojego centrum fizjoterapii, poprawa Twojej propozycji wartości.
6. Spersonalizuj swoje usługi.

Jednak osiągnięcie pozycjonowania i lojalności swojej firmy nie jest łatwym zadaniem. Przy tak dużej liczbie start-upów i nowych firm, trudno jest pozycjonować się jako jedna z preferowanych firm. W przypadku ośrodków kinezjologii wyzwaniem jest również podnoszenie świadomości istnienia tej dyscypliny i wchodzenie na rynki, na których może być ona jeszcze nieco nowa.

Choć kinezjologia jest stosunkowo rozwijającą się dyscypliną, faktem jest, że wokół niej panuje znaczący trend. W tym sensie pozyskanie nowych pacjentów do swojego centrum kinezjologii nie jest zadaniem niemożliwym. Ważne jest oczywiście, aby zdefiniować dobrą strategię dotarcia do centrum jako marki i aby była ona również dostosowana do planowania strategicznego stojącego za twoją firmą i twoim planem marketingowym.

W tym sensie pierwszą rzeczą, którą musisz określić przed pozyskaniem nowych pacjentów jest strategia marketingowa. Pamiętaj, że musi on być dopasowany do Twoich celów jako firmy i tego, co chcesz osiągnąć w krótkim, średnim i długim okresie. Musi być również zgodny z Twoim budżetem, z niszą rynkową, w której działasz i określać cel: jeśli chcesz zaistnieć na zupełnie nowym rynku lub, przeciwnie, jesteś firmą o ugruntowanej pozycji i chcesz powiększyć grono klientów.

Poniżej wyjaśnimy kilka strategii, które możesz zastosować, aby zdobyć nowych pacjentów i wreszcie zaistnieć lub umocnić swoją pozycję na rynku:

Sieci społecznościowe

Teraz, gdy spędzamy więcej czasu podłączeni do naszych telefonów komórkowych, stało się to najlepszą wizytówką oferowanych przez Ciebie usług. W tym sensie powinieneś założyć konto na platformie, która najlepiej pasuje do Twojej strategii: Facebook, Instagram, Twitter, a nawet TikTok to dobre alternatywy.

Po stworzeniu swoich profili na platformie, trzeba zdobyć followersów. Pamiętajmy jednak, że ci followersi odpowiadają na konkretną niszę rynkową, dla której został zaprojektowany Twój biznes. W tym sensie szukamy osób związanych ze światem terapii lub szukających ulgi w bólu. Aby dotrzeć do nowych zwolenników możesz użyć #hashtags: te tagi pokazują Ci na stronie wyszukiwania wszystkie profile, które również użyły tych słów w swoich postach. Z drugiej strony, strategia "łowienia" w sieciach społecznościowych może działać, ale należy być ostrożnym: musimy ograniczyć zasięg ekspozycji i skupić się na użytkownikach, którzy są blisko Twojego centrum. Najlepiej, gdyby uczestniczyli i przyjeżdżali do Twojego ośrodka.

Wreszcie, jedną z najlepszych strategii, jakie możesz zastosować, aby zaistnieć w sieciach społecznościowych, jest zastosowanie płatnej kampanii na Instagramie, Facebooku lub wybranej przez Ciebie platformie. Ten rodzaj kampanii można segmentować według grupy docelowej i w ten sposób osiągnąć zasięg, którego szukasz. Pamiętaj, że przed promowaniem swojego konta w mediach społecznościowych powinno ono mieć ustaloną identyfikację graficzną, dzięki czemu pierwsze wrażenie będzie korzystniejsze. Podobnie pamiętaj o umieszczeniu wszystkich niezbędnych informacji (m.in. dane kontaktowe, strona internetowa) i zwracaj uwagę na komentarze i/lub wiadomości bezpośrednie.

Wartość ludzka w ramach sieci

Posiadanie obecności na portalach społecznościowych jest ważne, ale istotne jest również, abyś zdecydował się pokazać te atrybuty, które odróżniają Cię od konkurencji. W tym sensie profesjonaliści, którzy z Tobą pracują, są Twoim największym skarbem. Jeśli firma ceni swoich pracowników, będą oni czuli się utożsamiani z mistyką ośrodka i zrobią wszystko, aby ich wydajność była optymalna. Zaproś ich do zintegrowania miejsca, w którym pracują, z ich profilem na portalach społecznościowych. Osoby, które je śledzą i znają ich profesję, będą wiedziały, gdzie udać się na konsultację do zaufanego specjalisty.

Mikroinfluencerzy: Osoby, które polecają Twój biznes.

Zawsze słyszymy o wpływie celebrytów na media społecznościowe, lepiej znanych jako "influencerzy". Wiele firm płaci tym celebrytom za promowanie swoich produktów lub usług, aby dotrzeć do znacznie większej liczby konsumentów. Nie jest to jednak usługa niedroga, nie ma też gwarancji skuteczności. Kluczem jest "mikroinfluencing", czyli pacjent, który leczy się w Twoim ośrodku, rozpowiada wśród swoich znajomych o pozytywnym doświadczeniu w poprawie swoich dolegliwości. Jeśli powiesz np. pięciu osobom, a dwie z nich przyjdą do centrum zapytać o plany, to osiągnąłeś lepsze zaangażowanie niż najpopularniejsi influencerzy czy reklama w tradycyjnych mediach. W przypadku, gdy podoba Ci się ta metoda, dołącz nagrodę dla oryginalnego pacjenta za liczbę poleconych, które przynoszą. Może to być darmowa sesja lub lektura materiałów o kinezjologii.

Z drugiej strony, jeśli zdecydujesz się skorzystać z usług influencera, upewnij się, że mają wiarygodność i są akceptowani przez społeczność, z którą chcesz się połączyć: nie ma sensu pozyskiwać influencera związanego z marką, która nie ma nic wspólnego z Twoją niszą rynkową.

Wprowadzaj innowacje w zakresie swoich usług i propozycji wartości.

Wspaniałą rzeczą w kinezjologii jest to, że jest to dyscyplina wszechstronna, ponieważ obejmuje zarówno ciało, jak i umysł. Zainteresowanie, które obejmuje nie tylko ten oddział, ale wiele innych. Jeśli zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów, prezentuje nowe techniki leczenia ich dolegliwości. Tak jest w przypadku terapii masażu, akupunktury, ciepła powierzchownego i elektroanalgezji.

W tym sensie, włączenie innych innowacyjnych metod leczenia, które są zgodne z kinezjologią i które dążą do tych samych celów, do których dąży kinezjologia, lub je wzmacniają, jest dobrą strategią wyróżnienia się. W ten sposób wspomniane powyżej terapie uzupełniające mogą stanowić istotną różnicę pomiędzy Państwa centrum kinezjologii a konkurencją. Upewnij się, że masz świadomość, które z nich są najbardziej innowacyjne i które pasują do esencji Twojej marki. Wzmocnienie swojej propozycji wartości to podstawa.

Poznaj najlepszy sposób na budowanie lojalności wśród swoich pacjentów: oprogramowanie do kinezjologii

Spersonalizuj swoje usługi fizjoterapeutyczne

Wszyscy lubimy być traktowani ostrożnie, zwłaszcza gdy dotyczy to naszego zdrowia. Z większym naciskiem w przypadku ośrodków kinezjologii lub fizjoterapii, spersonalizowana uwaga i jakość usług jest najbardziej poszukiwanym atrybutem, który może stanowić istotną różnicę w zakresie preferencji dla Twojego ośrodka w Twojej społeczności lub grupie docelowej.

W tym sensie poświęć czas, aby poznać każdą z osób, które uczęszczają do Twojego ośrodka. Spraw, aby zobaczyli, że ich dobro jest ważne i że nie jest to tylko zwykła transakcja usługowa. Poproś o ich adres e-mail, abyś mógł sprawdzić, jak się czują po zakończeniu leczenia. Możesz również dołączyć dodatkowe materiały, które pomogą im kontynuować podróż do uzdrowienia w najbardziej harmonijny sposób. Jeśli to możliwe, nagraj krótkie wideo z ich świadectwami, aby podzielić się nimi w swoich sieciach. Nie ma lepszego haczyka niż usłyszenie pozytywnych opinii od samych klientów.

Krótko mówiąc, postępuj zgodnie z tymi strategiami, aby przyciągnąć nowych klientów do swojego centrum kinezjologii. Niezależnie od tego, czy jesteś nową firmą na rynku, czy masz ugruntowaną pozycję od jakiegoś czasu i szukasz możliwości dotarcia do nowych osób, kluczem jest podejście do klienta w empatyczny i ludzki sposób: sieci społecznościowe są podstawowym narzędziem do osiągnięcia tego celu, oprócz oferowania innego doświadczenia w zakresie usług, twoi klienci będą mogli cię polecić.

Powiązane artykuły:

1) Jak przeprowadzić wywiad lekarski?

2. Wszystko o receptach

3. Pro's i con's posiadania oprogramowania dla Twojego centrum kinezjologii lub fizjoterapii.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz