Statystyki nie kłamią - właściciele salonów, którzy używają Versum do wysyłania przypomnień o wizytach, mogą zredukować liczbę nieobecności nawet o 70%. To imponujący wynik, szczególnie jeśli przełożysz go na sprzedaż - wyobraź sobie, że możesz zarobić do 70% więcej pieniędzy na swoich usługach. Zautomatyzowane przypomnienia o wizytach są niezbędne do wykonania pracy.

Co sprawia, że są tak skuteczne i jak możesz je w pełni wykorzystać?

1. Przychodzą w najlepszym czasie, we właściwym miejscu

Zazwyczaj, kiedy klient umawia się na wizytę, albo decyduje się polegać wyłącznie na swojej pamięci, albo wpisuje datę do notesu, planera lub kalendarza. Dla niektórych to działa... ale inni bardzo szybko zapominają o swoich planach i nie sprawdzają swoich papierowych pomocników, dopóki nie jest za późno. Praktyczne przypomnienia o wizytach przychodzą w idealnym momencie - na przykład dzień przed wizytą, kiedy klient może jeszcze zaplanować swój dzień. Automatyczne przypomnienia wykorzystują najbardziej pasujące nośniki - e-maile i SMS-y. Te ostatnie są zdecydowanie najskuteczniejsze, gdyż można mieć niemal 100% pewność, że wiadomość zostanie odebrana i przeczytana. Po otrzymaniu wiadomości tekstowej, większość klientów od razu rzuca się do sprawdzenia, kto do nich napisał. Nie przeoczą Twojego przypomnienia, nawet jeśli spróbują!

2. Sprawiają, że klientom trudno jest się z Tobą nie zgodzić

Wielką zaletą przypomnień o wizytach, zwłaszcza tych wysyłanych za pomocą wiadomości tekstowych, jest to, że wydają się one bardzo osobiste i poufne. Niektórzy klienci stają się nieobecni, ponieważ są zbyt zakłopotani, aby się z Tobą skontaktować i przyznać, że muszą odwołać wizytę. Z Twojej perspektywy, nawet najbardziej niezręczny telefon z informacją o odwołaniu spotkania byłby lepszy niż pozostawienie Cię ze zmarnowanym slotem i brakiem informacji o tym, co się stało, ale takie osoby nie biorą odpowiedzialności za swoje działania - po prostu robią to, co jest dla nich najwygodniejsze. Przypomnienie o umówionym spotkaniu utrudnia im unikanie interakcji z Tobą. Nie mogą już udawać, że ich wizyta jest dla Ciebie tylko "jedną z wielu" i "drobiazgiem" - nagle zaczyna się z nimi kontaktować w formie bezpośredniej. Muszą zmierzyć się z faktem, że na pewno pamiętasz o ich wizycie. Dzięki temu część z nich zdecyduje się na poinformowanie Cię o odwołaniu wizyty.

3. Sprawiają, że odwołanie wizyty jest mniej kłopotliwe dla klientów

Jak wspomniano powyżej, niektórzy klienci nigdy nie pojawiają się na umówione spotkanie, ponieważ uważają, że kontakt z Tobą i przyznanie się, że nie będą w stanie go zrealizować jest zbyt stresujące. Zwlekają, opóźniając ten nieprzyjemny moment, a w końcu w ogóle Cię nie informują. W jakiś sposób myślą, że będziesz zły, jeśli zadzwonią, aby odwołać spotkanie. Dlatego właśnie świetnym pomysłem jest włączenie "ostatniegotelefonu odwoławczego" do przypomnienia o wizycie, który przychodzi na tyle wcześnie, że klient może odwołać wizytę bez konsekwencji. Jest to jasny sygnał, że nie masz nic przeciwko temu, aby klient odwołał wizytę, jeśli tylko zrobi to teraz. Przypomnienia mogą być doskonałą okazją, aby wspomnieć o polityce salonu dotyczącej późnego anulowania wizyty i niestawienia się na nią. Ty w zasadzie zawierać zawoalowane ostrzeżenie podczas oferowania ostatniej bramy.

4. Pomagają klientom planować z wyprzedzeniem

Żyjąc ich zajęty życia, klienci często nie myśleć o ich nadchodzących spotkań zbyt wiele i kiedy dzień w końcu nadchodzi, mogą one zostać złapane off-guard. Wystarczy, że zapomną o znalezieniu opiekunki do dziecka, nie sprawdzą jak długo trwa podróż i czy w pobliżu jest parking, ubiorą się w sposób, który sprawi, że wykonanie usługi będzie niekomfortowe... Sytuacje takie jak te mogą skutkować opóźnieniami i późnym odwołaniem spotkania. Przypomnienie co najmniej dzień przed wizytą pomaga klientom zorganizować wszystkie swoje sprawy i przygotować się do wizyty.

5. Znacząco podnoszą jakość obsługi klienta

Przypomnienia są ważnym elementem spójnej komunikacji między Tobą a Twoim klientem. Dajesz klientowi znać, że pamiętasz i zależy Ci na jego nadchodzącej wizycie. Co więcej, automatyczne przypomnienia pozwalają klientom potwierdzać, zmieniać lub odwoływać wizyty wtedy, kiedy jest to dla nich najwygodniejsze, zamiast odbierać telefon z potwierdzeniem, który może przyjść w nieodpowiednim momencie.

6. Są doskonałą okazją do wzmocnienia Twojej marki

Przypomnienia to kolejna okazja do zaprezentowania swojej firmy w dobrym świetle. Mimo że wiadomość jest krótka, możesz ją dostosować do swoich potrzeb, aby podkreślić elementy, które uważasz za najważniejsze. Dopasowanie tonu przypomnienia do Twojego ogólnego stylu komunikacji sprawia, że całość jest bardzo spójna i konsekwentna.

7. Oszczędzają czas i pieniądze

Ręczne wykonywanie telefonów potwierdzających lub wysyłanie przypomnień może być przerażającym zadaniem. Jest męczące, trudne do opanowania i pozostawia miejsce na błędy, których konsekwencje mogą być katastrofalne. Versum pozwala na automatyczne wysył anie przypomnień - wystarczy, że przygotujesz swój szablon (wykorzystujący dynamiczne zmienne, takie jak data i godzina spotkania) oraz ustalisz zasady (kiedy przypomnienie ma zostać wysłane i w jakiej formie - SMS czy email) i voila - teraz system wykona resztę pracy za Ciebie. Podczas gdy klienci otrzymują swoje przypomnienia na czas, Ty możesz skupić się na innych zadaniach, a wszystko to przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby nieobecności oraz zaoszczędzeniu cennego czasu i pieniędzy.

Przypomnienia o umówionych spotkaniach działają tak dobrze, ponieważ są udogodnieniem zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta. Zaspokajają potrzeby obu stron, stając się czymś w rodzaju pomostu pomiędzy tym, co jest dobre dla Twojej firmy i dla klienta. Dodatkowo, jeśli używasz systemu, który pozwala Ci zautomatyzować proces, jesteś przygotowany na sukces.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 5 Średnia: 4.8/5]

Spis treści.

  • 1. Pojawiają się w najlepszym czasie, we właściwym miejscu
  • 2. Sprawiają, że klientom trudno jest cię oszukać
  • 3. Sprawiają, że odwołanie spotkania jest mniej kłopotliwe dla klientów
  • 4. Pomagają klientom planować z wyprzedzeniem
  • 5. Znacząco podnoszą jakość obsługi klienta
  • 6. Są doskonałą okazją do wzmocnienia marki
  • 7. Oszczędzają Twój czas i pieniądze
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz