Dzisiejszy dzień nie będzie taki jak każdy inny, ponieważ zamierzasz coś zmienić! W końcu zawsze szukamy zmian w naszym życiu - dlaczego więc nie być zmianą dla innych? Poświęć chwilę, aby zastanowić się nad swoim doświadczeniem zawodowym, pracownikami i co najważniejsze - swoimi klientami.

Dobrze przeczytałeś - klienci są siłą napędową Twojego biznesu, nawet ci, którzy są po Twojej złej stronie! Co więc możesz zrobić, aby pokazać im, że naprawdę Ci zależy? To proste - popraw ich doświadczenia w salonie!

Jak zacząć?

Zanim zaczniesz podrzucać rabaty tu i tam, znajdź kilka minut, aby usiąść i stworzyć plan bitwy! Co masz nadzieję osiągnąć poprzez poprawę doświadczenia klienta w salonie - zwiększoną liczbę ponownych rezerwacji, lojalność klienta lub pozytywne recenzje? Twoja głowa prawdopodobnie wiruje od tego wszystkiego, ale nie masz się o co martwić. Ustal priorytety dla swojego salonu lub spa i skup się na jednym lub kilku obszarach, które chciałbyś poprawić.

Bądź w zgodzie z klientem

Jest to jeden z najczęstszych celów odnoszących sukcesy właścicieli salonów i spa - starasz się jak możesz, aby Twój klient był zadowolony i trzymasz kciuki przez cały proces leczenia, w nadziei, że zarezerwuje kolejną wizytę zanim wyjdzie. Uwielbiają swój nowy wygląd, płacą za zabieg i wybiegają. Mimo, że Twój balayage w kolorze dusty rose był na czasie, coś nie zagrało. Poprawiając ich doświadczenia w Twoim salonie, możesz zachęcić do większej liczby rezerwacji! Wypróbuj niektóre z poniższych sugestii:

  • Zostań słuchaczem - każdy lubi trochę porozmawiać i podzielić się rzeczami o sobie, ale pozwól klientom również mówić! Zapytaj o ich pracę, hobby i dlaczego zdecydowali się na ten konkretny zabieg. Klienci uwielbiają być w centrum uwagi, więc upewnij się, że traktujesz ich jak gwiazdy!
  • Dziel się radami - klientka właśnie miała robioną fryzurę - zanim opuści Twój salon, wspomnij o kilku radach dotyczących pielęgnacji włosów w domu. Nie zapomnij dodać czegoś w stylu: "Użyj profesjonalnej odżywki, ale dla najlepszych rezultatów odwiedź nas ponownie na szybką sesję mieszania korzeni włosów - czy możemy już teraz zarezerwować termin"? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klientka doceni Twoją fachową poradę i od razu dokona zmiany rezerwacji.
  • Bądź przyjacie lem - przede wszystkim traktuj swojego klienta jak przyjaciela - liczą się nawet najmniejsze miłe gesty! Zaproponuj klientce filiżankę pysznej kawy, zapytaj czy dobrze się czuje i pochwal ją za włosy i inne cechy.

Wskazówka: na koniec poproś klienta o dane kontaktowe i wspomnij, że dajesz atrakcyjne oferty - Twoja baza danych klientów Versum będzie przechowywać ich informacje, nawet takie jak ulubiona herbata czy kawa!

Nagradzaj lojalność klientów

Czy wiesz, że utrzymanie i rozwój lojalności klientów kosztuje mniej niż pozyskanie nowych? Więc upewnij się, że właśnie to robisz! Poprawiając doświadczenia swoich klientów w salonie, zwiększasz szanse na zdobycie większej liczby lojalnych klientów, którzy nie odwiedzają Twojej firmy tylko dla zabiegów - wracają ze względu na rytuał, który im zapewniasz. Usprawnij ich wizytę poprzez:

  • Dawanie freebies - kto nie lubi otrzymywać darmowych rzeczy od swojego ulubionego biznesu? Torba z prezentami lub darmowa konsultacja z ulubionym stylistą to spełnienie marzeń każdego! Od czasu do czasu oferuj gratisy, ale tylko dla lojalnych klientów!
  • Kuszące nagrody - jeśli Twoja firma prowadzi kampanie lojalnościowe, to jest to rozwiązanie dla Ciebie! Dzięki programowi lojalnościowemu klienci zdobywają punkty za zakupy i polecenia, które następnie wykorzystują do odbierania nagród w Twojej firmie. Klienci, którzy nastawiają się na zdobycie konkretnej nagrody, będą zbierać punkty jak tylko mogą.
  • Osobiści testerzy - być może planujesz wprowadzenie nowej opcji zabiegowej lub produktu - dlaczego nie zaprosić swoich ulubionych klientów do przetestowania ich przed oficjalną premierą? Pokochają Twoją otwartość i z przyjemnością wrócą do Twojej firmy!

Wskazówka: podziel się swoimi najnowszymi nagrodami w programie lojalnościowym na stronach mediów społecznościowych i zaproś klientów do przyłączenia się! Versum pozwala na tworzenie i śledzenie wszystkich działań w programie lojalnościowym, więc upewnij się, że regularnie sprawdzasz swoje statystyki.

Przejdź tę dodatkową milę

Dwa najczęstsze czynniki, które decydują o wyborze salonu to rekomendacje ustne i recenzje online. Każdy odnoszący sukcesy salon ciężko pracuje, aby na nie zapracować, a zapewniając doskonałą obsługę klienta, możesz spodziewać się napływu doskonałych recenzji! Jak więc możesz poprawić ich doświadczenie, aby zdobyć ich więcej?

  • Wyjdź poza zakres obowiązków - zaoferuj klientowi darmowy zabieg gorącymi ręcznikami, pochwal go za włosy, zaparz mu świeżą filiżankę kawy - zrób wszystko, czego normalnie byś nie zrobił. Klient, który naprawdę ceni swoje poświęcenie będzie więcej niż prawdopodobne, aby dać ci niesamowitą recenzję!
  • Bądź obecny - jesteś właścicielem salonu, spróbuj tego - powiedz "hello, how are you likeing the treatment" do klienta, który jest rozpieszczany. Pamiętaj, aby być energicznym - wspomnij o tym, jak niesamowicie wyglądają po zabiegu i rozdawaj komplementy! Pokaż klientom, że dbasz o ich komfort i że jesteś tam razem z zespołem!

Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz, czy jesteś w branży od wielu lat - wiesz, jak ważne są doświadczenia klientów. Pozytywne doświadczenia przyniosą Twojej firmie więcej lojalnych klientów, dodatkowe stawki za zmianę rezerwacji i wzrost pozytywnych recenzji. A z Versum, zbieranie opinii, utrzymywanie lojalności klientów i zachęcanie do ponownych rezerwacji odbywa się w mgnieniu oka! Stwórz swój darmowy test i zacznij poprawiać doświadczenia swoich klientów już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 5 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Jak zacząć
  • Bądź w zgodzie z klientem
  • Nagradzaj lojalność klienta
  • Przejdź tę dodatkową milę
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz