Twój personel jest podstawą Twojego biznesu - jego umiejętności są tym, co czyni Twój salon naprawdę wspaniałym. Możesz zaprojektować najbardziej ekskluzywnie wyglądające wnętrze, dostarczyć najlepsze produkty i mieć drogi sprzęt, ale jeśli usługi nie są świadczone profesjonalnie, to już przegrałeś. Co więcej, nawet najbardziej kompetentny specjalista nie będzie dobrym uzupełnieniem zespołu, jeśli zabraknie mu umiejętności miękkich, takich jak pozytywne nastawienie, otwartość i chęć uczenia się. Pracownik, który jest nie tylko świetny w tym, co robi, ale także zapewnia najwyższą jakość obsługi klienta i jest łatwy we współpracy, jest na wagę złota.

Dlatego właśnie zarządzanie pracow nikami jest tak ważne. Silny zespół wymaga silnego lidera - nawet jeśli są to najbardziej przyjaźni, wyluzowani i bezkonfliktowi ludzie na świecie, brak organizacji i koordynacji, a także z góry ustalonych zasad, może zepsuć każde środowisko pracy. Jeśli uważasz, że zmagasz się z jakimś elementem zarządzania pracownikami - a bądźmy szczerzy, kto tego nie robi - ten artykuł jest dla ciebie.

Spis treści.

  • 1. Problem: Nie masz wystarczająco dużo czasu, aby nadzorować wydajność każdego pracownika z osobna
  • 2. Problem: masz problemy z kontrolowaniem wysokości prowizji
  • 3. Problem: myślisz, że jeden z pracowników chce odejść (wcześniej kopiując kontakty z klientami)
  • 4. Problem: podejrzewasz, że jeden z pracowników może kraść
  • 5. Problem: zachowanie pracowników jest nie do zaakceptowania

1. Problem: Nie masz wystarczająco dużo czasu, aby nadzorować pracę każdego pracownika z osobna

Zarządzanie całym salonem nie jest łatwym zadaniem, dobrze o tym wiesz. Pomiędzy inwentaryzacją, sprawdzaniem raportów finansowych i pilnowaniem codziennych terminów, prawie niemożliwe jest poświęcenie wystarczającej uwagi pracy każdego z pracowników. Nawet najbardziej troskliwi, uważni liderzy nie są w stanie sklonować samych siebie. Nie jest też najlepszą techniką bycie szefem helikopterem, kręcącym się wokół swoich pracowników przez cały czas. Zatem - gdzie jest złoty środek? Czy jest możliwe, aby jednocześnie dbać o wszystkie swoje obowiązki, mieć oko na wyniki swoich pracowników i pozwolić im na wystarczającą swobodę twórczą, aby mogli rozwijać się jako specjaliści? Odpowiedź brzmi: tak - jeśli posiada się odpowiednie narzędzia.

Niezawodnym rozwiązaniem do zarządzania salonami każdej wielkości jest Versum, najlepszy system dedykowany do poprawy wydajności Twojego biznesu kosmetycznego. Jeśli chodzi o funkcje zarządzania pracownikami, Versum pozwala Ci na:

  • Stworzyć profil dla każdego pracownika
  • Ustawić ich harmonogram pracy (do którego będą mieli łatwy dostęp)
  • Organizację pracy i przydzielanie zadań w oprogramowaniu
  • Generowanie szczegółowych raportów pracy
  • Prowadzenie ewidencji urlopów i nieobecności
  • Automatycznie obliczać prowizje

2. Problem: Masz problemy z kontrolowaniem prowizji

Wiele salonów zachęca swoich pracowników do zwiększenia wydajności poprzez wprowadzenie systemu prowizyjnego. Niektóre z nich decydują się na ustalenie różnych stawek dla każdego stylisty, wprowadzenie systemu opartego na stażu pracy techników lub stylistów, czy też podwyższenie stawek w przypadku przekroczenia przez niektórych z nich określonej kwoty pieniężnej ze sprzedaży. Niezależnie od wszystkiego, trudno jest śledzić, co należy się każdemu pracownikowi... chyba, że masz system, który automatycznie przetwarza odpowiednie prowizje.

Versum pozwala Ci ustawić dla każdego członka zespołu różne stawki prowizji od usług, produktów, kart podarunkowych lub pakietów. Możesz ustalić konkretny procent lub stałą kwotę pieniężną. System pozwala również na wprowadzenie wyjątków (np. określonych usług lub kategorii usług i/lub produktów). W każdej chwili masz dostęp do stawek prowizyjnych swoich pracowników, a dzięki temu, że program gromadzi całą historię ich spotkań, możesz obserwować, jak system prowizyjny działa u nich w praktyce.

3. Problem: Masz wrażenie, że jeden z Twoich pracowników chce odejść (wcześniej kopiując kontakty z klientami)

Niestety, dość często zdarza się, że technicy i styliści pakują swoje rzeczy i odchodzą z Twojego salonu bez uprzedzenia. Wtedy chcą mieć ciastko i zjeść ciastko - nie pracować już dla Ciebie, ale zachować swoją bazę klientów. Jeśli używasz notebooka do przechowywania dokumentacji klientów lub oprogramowania, które nie jest wystarczająco bezpieczne, nieuczciwemu, wkrótce byłemu pracownikowi łatwo jest po prostu skopiować wszystkie informacje, które uzna za warte uwagi. Konsekwencje tego mogą być poważne - nie tylko ryzykujesz utratę części swoich klientów, ale także możesz zostać oskarżony o brak zgodności z GDPR. Twoim obowiązkiem jest zapobieganie wyciekom danych - jeśli tego nie zrobisz, klient może złożyć na Ciebie skargę.

Bezpieczeństwo danych traktujemy bardzo poważnie. Nasz system nie tylko jest przechowywany na rygorystycznie chronionych serwerach i spełnia wysokie wymagania bezpieczeństwa, ale również oferuje Ci rozwiązania pozwalające na ograniczenie dostępu, w zależności od tego, jaką rolę ustawisz dla każdego ze swoich pracowników. Więcej o rolach użytkowników (poziomach dostępu) w Versum możesz przeczytać tutaj.

4. Problem: Podejrzewasz, że jeden z Twoich pracowników może kraść

Każdy przypadek nieuczciwości członka zespołu odczuwasz jako osobistą obrazę. Kiedy jeden z nich rzeczywiście kradnie (gotówkę z kasy lub produkty z baru), czujesz się zdruzgotany i zdradzony. Takie sytuacje są bardzo bolesne i trudne do opanowania - nie wspominając już o tym, że trudno je zauważyć i zidentyfikować. Zwykle zaczyna się od znikania drobnych sum z kasy lub subtelnego kurczenia się zapasów. Sytuacja ta może trwać miesiącami, zanim nawet zaczniesz nabierać podejrzeń.

Nasze oprogramowanie dostarcza szczegółowych statystyk finansowych, jak również tych dotyczących poziomu zapasów. Każda próba oszustwa zostanie zauważona - a dzięki dostarczonym zaległościom będziesz mógł natychmiast namierzyć sprawcę. Więcej o tym, jak radzić sobie z kradzieżą finansową w salonie, możesz przeczytać tutaj.

5. Problem: zachowanie Twoich pracowników jest nie do zaakceptowania

Konflikty są naturalną częścią naszego życia społecznego i nie ma nic złego w okazjonalnych starciach pomysłów - jednak niektórzy ludzie mogą przenieść rywalizację na zupełnie nowy poziom. Twoi pracownicy są specjalistami w swoich dziedzinach - niestety, bycie dobrym w tym, co się robi, nie zawsze idzie w parze z byciem racjonalnym i rozsądnym dorosłym. Konflikty w salonie mogą przybierać różne formy - od łagodnych kłótni po bójki na oczach klientów i złośliwe nękanie jednego lub kilku członków zespołu. Podczas gdy nagły, publiczny dramat może poważnie zaszkodzić reputacji Twojego salonu i zepsuć doświadczenia wszystkich klientów, którzy byli świadkami wybuchu, zakulisowe nękanie może być jeszcze gorsze. Może on trwać przez długi czas i pozostać niezauważony.

Często niezdrowa sytuacja odbija się na wydajności danego pracownika. Kiedykolwiek zauważysz, że któryś z członków Twojego zespołu jest nieuczciwy, nieprzyjazny lub zachowuje się podejrzanie, zwróć na to uwagę i sprawdź jego szczegółowe raporty w Versum. Małe czerwone flagi są łatwe do przeoczenia, ale zbieranie informacji naprawdę pomaga połączyć dwa i dwa. Następnie szybko zajmij się sprawą i działaj rygorystycznie, jeśli musisz - tutaj dowiesz się, co robić, kiedy wśród Twoich pracowników pojawia się konflikt.

Nie ma wątpliwości, że zarządzanie personelem jest jednym z najtrudniejszych elementów bycia właścicielem salonu. Potrzeba wiele wewnętrznej siły, racjonalności i spokoju, aby być liderem, za którym ludzie chcą podążać. Twoje niezliczone obowiązki sprawiają, że jest to jeszcze trudniejsze do osiągnięcia. Jeśli chcesz mieć wszystkie dane dotyczące swoich pracowników zawsze pod ręką, łatwo organizować pracę i mieć automatycznie naliczane prowizje, spraw sobie nowego członka zespołu, który będzie Cię wspierał bez względu na wszystko - Versum!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5] Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz