Możesz być w pełni zarezerwowane na grudzień już, ale to nie znaczy, że nie można uzyskać jeszcze więcej sprzedaży z sezonu wakacyjnego. "Jak?", możesz zapytać w zachwycie, "Przecież doba ma tylko 24 godziny, a ja nie poświęcam swojej przerwy na lunch!". Nie martw się, nie zamierzamy namawiać Cię do rezygnacji z Twojego starannie ukrytego opakowania mince pies - wręcz przeciwnie, ponieważ przerwy na lunch są absolutnie niezbędne zarówno dla Twojego zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Mówimy o oferowaniu klientom kart podarunkowych, ponieważ okres świąteczny jest idealnym momentem, aby to zrobić!

Dlaczego jest to odpowiedni moment na sprzedaż kart podarunkowych

Okres świąteczny ma znaczący wpływ na naszą psychikę. Oprócz tego, że większość z nas jest zestresowana i nerwowo krzątająca się, próbując pozałatwiać wszystkie sprawy, jesteśmy również skłonni do bycia bardziej emocjonalnymi i sentymentalnymi. Nie bez powodu nazywa się go "sezonem dawania" - chcemy okazać naszym najbliższym wdzięczność, chcemy ich uszczęśliwić, chcemy, aby czuli się jak najlepiej. Wizyta w spa lub salonie to bardzo uniwersalny pomysł na prezent i może być wykorzystany w kilku różnych przypadkach - np:

  • Kiedy potrzebujesz prezentu dla kogoś, kogo nie znasz zbyt dobrze
  • Kiedy potrzebujesz prezentu dla kogoś, kogo znasz bardzo dobrze - i wiesz, że będzie najszczęśliwszy, jeśli pozwolisz mu samodzielnie wybrać produkt/usługę
  • Gdy potrzebujesz eleganckiego, uniwersalnego, a zarazem wyszukanego prezentu dla kogoś takiego jak szef, współpracownik czy inna osoba związana z biznesem
  • Gdy chcesz dać bliskiej Ci osobie szansę na chwilę wytchnienia w trakcie/po tym zabieganym sezonie

Jak zrobić to najskuteczniej

Bądźmy przez chwilę szczerzy - dostarczanie kart podarunkowych może być wyzwaniem, ponieważ łatwo jest się pogubić w zarządzaniu nimi. Po pierwsze, musisz nadzorować, kto kupuje kartę. Po drugie, trzeba jasno określić datę ważności karty i czy można ją wymienić na określoną usługę lub kwotę. Po trzecie, musisz zdecydować, czy karta jest do zrealizowania na wszystkie Twoje usługi, czy też powinieneś wykluczyć niektóre - w przeciwnym razie możesz znaleźć się w niewygodnej sytuacji, w której nagle zdasz sobie sprawę, że karta podarunkowa przyniesie Ci straty zamiast zysków. Wreszcie, kiedy osoba obdarowana kartą pojawia się, aby ją zrealizować, musisz się upewnić, że karta podarunkowa jest legalna. Śledzenie tego wszystkiego i dbanie o to, by było to opłacalne zarówno dla Ciebie, jak i Twoich klientów może być naprawdę trudne.

Na szczęście, jeśli używasz Versum, możesz z łatwością aktywować darmowy dodatek Karty Podarunkowe i Pakiety, który automatyzuje cały proces i sprawia, że nadzorowanie wszystkich kart podarunkowych jest niezwykle proste. Jeśli jeszcze nie używasz Versum, przetestuj tę i wiele innych funkcjonalności systemu, rozpoczynając darmową wersję próbną.

Dodatek pozwala na:

  • Tworzyć i sprzedawać spersonalizowane karty podarunkowe
  • Używać ich jako metody płatności
  • Tworzyć poręczne szablony, które umożliwiają generowanie indywidualnych kart na miejscu
  • Decydować, na co można zrealizować karty upominkowe
  • Wyklucz usługi, na które klienci nie chcą zrealizować kart podarunkowych
  • Określ wartość kart
  • Ustaw ich datę ważności
  • Śledzić sprzedane karty
  • Wysyłaj automatyczne wiadomości potwierdzające zakup
  • Wprowadzaj i zarządzaj kartami podarunkowymi stworzonymi poza systemem, które są już w obiegu
  • Sprawdzaj statystyki dotyczące generowanych przychodów

Reklama - kanały i próbki

Teraz, nawet najlepiej przygotowane karty podarunkowe nie będą skuteczne, jeśli nikt się o nich nie dowie. Doskonałym miejscem do ich reklamowania są Twoje fanpage w mediach społecznościowych, głównie na Facebooku i Instagramie. Jednak, aby osiągnąć sukces, samo rozpowszechnianie informacji nie wystarczy - musisz sprytnie przedstawić korzyści płynące z zakupu karty podarunkowej. Zmień ramy myślenia - nie reklamuj produktu, reklamuj emocje, doświadczenia, możliwości. W okresie świątecznym jesteśmy szczególnie skłonni do kupowania sercem, a nie rozumem. Wykorzystaj to - dotrzyj do delikatniejszej strony swoich klientów. Pamiętaj również, że Twoje karty podarunkowe to doskonała okazja dla tych, którzy borykają się z pomysłami na prezenty - bądź odpowiedzią na ich wątpliwości!

Przykłady:

  • W tym sezonie świątecznym podaruj ukochanej osobie prezent w postaci swojej troski.
  • Czasami najlepszym prezentem, jaki możesz dać, jest chwila ulgi.
  • Nie dawaj swoim najdroższym byle jakiego prezentu, podaruj im przeżycie!
  • Najlepszy prezent dla tych, którzy mają już wszystko!
  • Czy kochasz ją/jego? Pozwól jej/jemu wybrać!
  • Ona/on zasługuje na chwilę dla siebie.
  • Idealny pomysł, gdy nie masz pomysłu!

Chcesz, aby Twoje papierowe karty podarunkowe były atrakcyjne wizualnie? Zaopatrz się w pakiet darmowych szablonów kuponów!

Oprócz postów w mediach społecznościowych, powinieneś również przeprowadzić kampanię SMS marketingową. Z Versum zrobisz to łatwo - segment masowego wysyłania wiadomości pozwoli Ci na wysyłanie spersonalizowanych tekstów do wszystkich klientów w Twojej bazie. Jeśli chcesz, aby kampania była jeszcze bardziej efektywna, możesz napisać kilka różnych szablonów skierowanych do różnych profili klientów, a następnie wysłać je do wcześniej zdefiniowanych grup klientów. Versum pozwala na tworzenie grup klientów w oparciu o bardzo zaawansowane filtry, które dają Ci ogromne możliwości, aby wiadomości wydawały się bardziej osobiste.

Uzyskaj wszystkie korzyści z kart podarunkowych bez żadnych kłopotów - pobierz darmowy test i przygotuj się do zarabiania więcej w tym sezonie świątecznym!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Dlaczego to właściwy moment, aby sprzedawać karty podarunkowe
  • Jak robić to najskuteczniej
    • Dodatek pozwala na:
  • Reklama - kanały i próbki
    • Próbki:
Zapisać się do newslettera Możesz zapoznać się z polityką prywatności tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz