Jak większość specjalistów spa, po kilku latach pracy w branży, możesz mieć wrażenie, że przemysł spa jest idealnym miejscem do zamieszkania. Ale jeśli masz aspiracje, aby wyjść poza pracę dla kogoś i rozpocząć swój własny holistyczny biznes, masz przed sobą wiele planowania. Trzeba wziąć pod uwagę wszystko, począwszy od lokalizacji firmy i listy zabiegów, po nazwę i wydatki, które trzeba ponieść przed otwarciem. Jest jednak jeden drobny aspekt, który często jest pomijany w pośpiechu, a to jest planowanie logo spa pomysły projektowe. Oczywiście, logo odgrywa istotną rolę w budowaniu marki firmy, jednak istnieje kilka powodów, dla których warto poświęcić więcej czasu na myślenie o logo spa.

Tworzą one wizerunek Twojej marki

Kiedy po raz pierwszy decydujesz się na otwarcie własnego biznesu spa, nie planujesz krótkoterminowej działalności - chcesz, aby Twoja marka prosperowała przez wiele lat! Poświęcasz swój czas na wymyślanie potencjalnych opcji leczenia, wystroju wnętrza spa, możliwego motywu przewodniego, wszystkie te elementy tworzą wizerunek Twojej marki - jednak tak samo jest z Twoim logo! Luksusowe, holistyczne spa, które skupia się na aromaterapii i unikalnych zabiegach masażu, nie powinno być reprezentowane przez rozpikselowane i niskiej jakości logo stworzone dla £10.

Dodatkowo, Twoje logo będzie używane wszędzie - na Twoich fan page'ach w mediach społecznościowych, wizytówkach, stronie internetowej i stronie rezerwacji online, a rebranding może być często kosztownym przedsięwzięciem. Jeśli Twoje strony fanowskie są wypełnione wysokiej jakości zdjęciami salonów masażu, starannie zapakowanych zestawów do pielęgnacji domu i gościnnej recepcji, ale Twoje logo rezonuje "back-alley massage business", Twój wizerunek marki będzie sprzeczny. Można to również powiedzieć o posiadaniu wyszukanego i eleganckiego projektu logo spa, ale sam biznes może nie być tak ekskluzywny. W tym przypadku, powinieneś zaprojektować logo spa, które idzie w parze z Twoim biznesem jako całością.

Nazwa i logo spa powinny być ze sobą skorelowane

Podczas wymyślania logo spa, jedną z dróg, którą być może rozważałeś jest stworzenie logo przy użyciu nazwy twojego biznesu spa. Teraz, jeśli usłyszysz nazwy spa takie jak "The Hidden Haven", "An Aromatic Journey" czy "The Opulent Oasis", twoją pierwszą myślą może być "brzmi raczej luksusowo" - i możesz się nie mylić. W tym przypadku, bardzo ważne jest, aby logo również odzwierciedlało ten sam obraz. Jeśli nazwa Twojego spa jest używana w logo i chcesz zaprezentować swój biznes jako luksusowe spa, powinieneś być konsekwentny. Wybierając czcionkę taką jak Comic Sans lub Jean Sun Ho Medium, możesz zmniejszyć atrakcyjność swojej firmy dla bardziej ekskluzywnych klientów. Nie oznacza to, że tego typu czcionki nie powinny być używane w logo Twojego spa - powinny one po prostu pasować do Twojego wizerunku.

Oryginalność jest kluczem

Każdy właściciel spa chce, aby jego firma wyróżniała się na tle konkurencji. Z ciekawym tematem, kreatywną nazwą i logo, które jest w całości związane z twoją działalnością, jest to zdecydowanie możliwe. Ale jest jedna rzecz, o której powinieneś pamiętać - upewnij się, że Twoje logo jest również oryginalne. Co mamy przez to na myśli? Powstrzymanie się od generycznych clipartów lub logotypów, które mają w sobie elementy z ciasteczek. Dlaczego? Poza tym, że może to sprawić, że twoje spa będzie wyglądało mniej ekskluzywnie, twoja konkurencja może używać podobnego projektu, co może zdezorientować potencjalnych klientów.

Jeśli chodzi o oryginalne logo, mniej znaczy więcej - po tym wszystkim, uzdrowiska są znane z przenikania powietrza spokoju i dlatego loga, które są chaotyczne i nadużywane niekoniecznie pasują do tego tematu. Zamiast tego, rozważ eksperymentowanie z Twoimi inicjałami, wprowadzenie do logo aspektów zabiegów (np. kamienie ułożone jeden na drugim, aby reprezentować zabieg gorącymi kamieniami) lub włączenie projektu do nazwy Twojego spa (na przykład, używając "The Occulent Oasis", zastąp "O" w oazie okrągłym stawem otoczonym drzewami). W ten sposób, Twoje logo stanie się kreatywne i jedyne w swoim rodzaju.

Taktyka marketingowa

Jeśli masz unikalne logo, które po prostu otacza cały Twój temat biznesowy, to możesz pójść o krok dalej i wykorzystać je do celów marketingowych. Jeśli sprzedajesz olejki do ciała, świece, vouchery lub inne produkty detaliczne, możesz rozważyć zakup naklejek z Twoim logo i przyklejenie ich na te produkty. Klienci, którzy je kupią, będą zachwyceni, że mają coś, co mogą zabrać do domu z Twojej firmy i będą kojarzyć Twoje logo z miłymi wspomnieniami.

Dodatkowo, jeśli używasz programu spa, takiego jak Versum, możesz sprzedawać produkty detaliczne i przyjmować rezerwacje online - jest również wskazane, abyś udostępnił swoje logo w tych obszarach, tak aby Twoi klienci wiedzieli, że zakupy i rezerwacje, których dokonują są poparte jakością. Jeśli niezawodny system spa jest również na Twojej liście rzeczy do zdobycia na otwarcie biznesu, zarejestruj się za darmo w Versum i zobacz jak łatwo jest prowadzić i zarządzać Twoim spa od samego początku!
Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 0 Average: 0/5]

Spis treści

  • Tworzą wizerunek Twojej marki
  • Nazwa Twojego spa i logo powinny być skorelowane ze sobą
  • Oryginalność jest kluczem
  • Taktyka marketingowa
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz