Marzeniem każdego menedżera branży beauty jest zbudowanie zgranego i zmotywowanego zespołu, który osiąga dobre wyniki i zdobywa lojalność klientów. Jednak stworzenie takiego zespołu marzeń może okazać się prawdziwym wyzwaniem. W czym zatem tkwi sekret efektywnego zarządzania zespołem?

Menedżerowie nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że niezadowolenie i utrata zaangażowania wśród pracowników zaczyna się często wtedy, gdy w firmie panuje chaos organizacyjny. Wiele czynników może przyczynić się do powstania nieuporządkowanego środowiska pracy, takich jak: słaba komunikacja w miejscu pracy, harmonogramy tworzone w ostatniej chwili, opóźnienia w wypłatach, skomplikowany system motywacyjny - lub jego całkowity brak. Jest jednak światełko w tunelu, gdzie pojawia się skuteczny sposób na uniknięcie takich problemów.

Rozwiązanie jest proste: przyjęcie dobrego oprogramowania do zarządzania salonem.

Łatwe planowanie pracowników

Główną zaletą zaawansowanego systemu zarządzania salonem jest to, że kwestia planowania pracowników jest rozwiązywana z głową, ponieważ spis pracowników jest tworzony elektronicznie. Pozwala to pracownicy mają dostęp do niego 24 godziny na dobę i bez względu na to, gdzie są, mogą zalogować się do systemu i sprawdzić ich harmonogram. Wszelkie zmiany dokonane przez menedżera pojawią się w harmonogramie natychmiast, więc nie ma ryzyka, że ktoś zapomni przekazać te zmiany.

Harmonogramy mogą być generowane na dany okres (np. na tygodnie lub miesiące) w zależności od potrzeb. Ich tworzenie nie zajmuje dużo czasu, ponieważ raz utworzony harmonogram można powielać i w razie potrzeby modyfikować. Wszystkie zmiany są automatycznie aktualizowane zarówno na stronie internetowej salonu, jak i w systemie rezerwacji online - bez konieczności angażowania dodatkowego personelu.

Zespół, który sprzedaje

Który menedżer nie marzy o zespole pracowników, którzy nie tylko zapewniają doskonałą obsługę, ale również umiejętnie doradzają klientom, sugerując kolejne zabiegi lub sprzedając produkty kosmetyczne do pielęgnacji domowej?

Doświadczony zespół sprzedażowy, który jest w pełni świadomy procesu sprzedaży to coś, co w branży beauty należy pielęgnować. Z drugiej strony rolą menedżera jest stworzenie systemu zachęt i prowizji od sprzedaży, który odmłodzi wysiłki pracowników w zakresie sprzedaży i utrzyma ich motywację w pracy.

Po raz kolejny, dobry system zarządzania salonem zdecydowanie przydaje się tutaj. Profil klienta online oraz historia wizyt i zakupów nie tylko pomoże specjalistom w świadczeniu usług, ale także odegra rolę w zwiększeniu sprzedaży. Dzięki szybkiemu sprawdzeniu, jaki zabieg był ostatnio wykonywany lub jakie kosmetyki były polecane, specjaliści mają możliwość dowiedzieć się więcej o doświadczeniach klienta i efektach jego zabiegów. Na podstawie uzyskanych opinii mogą również zaproponować powtórzenie zabiegu lub coś zupełnie innego.

Ponadto system automatycznie nalicza prowizję od wykonanych usług i sprzedanych produktów, co ułatwia rozliczenie na koniec każdego miesiąca. System zapewnia wszystko to, czego potrzebują obie strony - menedżer i pracownik - gwarantując, że dokonywane są właściwe obliczenia, a dostarczane informacje są przejrzyste i czytelne.

Raporty - najlepszy przyjaciel menedżera

Raporty w czasie rzeczywistym pozwalają menedżerom monitorować aktualny stan finansowy salonu, a także oceniać wydajność pracowników i dokonywać precyzyjnych obliczeń ich wynagrodzeń. Ponieważ zestawianie tego typu informacji jest zarówno trudnym, jak i czasochłonnym zadaniem, dobre oprogramowanie do zarządzania salonem będzie miało wszystkie niezbędne statystyki dostępne na wyciągnięcie ręki.

Okresowe zestawianie wyników pozwoli menedżerowi na szybkie porównanie postępów poszczególnych członków zespołu. Dzięki temu kierownik salonu będzie w stanie wspierać tych, którzy potrzebują pomocy lub podjąć działania, jeśli zauważą spadek motywacji w zespole.

Oprogramowanie do spisu personelu salonu będzie również informować kierownika o liczbie godzin przepracowanych przez każdego pracownika, w tym czas spędzony na każdym zabiegu. Zawiera również listę nieobecności w pracy, wraz z podaniem przyczyny nieobecności, np. urlop, choroba lub szkolenie. Dzięki temu prostemu zestawieniu przygotowanie listy płac przestaje być żmudnym zadaniem, wymagającym trudnych i pracochłonnych obliczeń.

Profesjonalny system do zarządzania salonem - taki jak Versum - odciąża menedżerów. To nieocenione narzędzie, które pomaga zaoszczędzić czas i usystematyzować pracę, pozwalając przywrócić porządek w zespole, poprawić relacje między pracownikami i ułatwić kontakt z klientami.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 0 Average: 0/5]

Table of Contents

  • Łatwe planowanie pracowników
  • Zespół, który sprzedaje
  • Raporty - najlepszy przyjaciel menedżera
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz