To zdarza się co roku - sporządzasz listę postanowień, które planujesz zrealizować w nadchodzącym roku. Począwszy od pójścia na siłownię i zdrowego odżywiania się, po bardziej ambitne i związane z biznesem, takie jak osiąganie większych zysków i pozyskiwanie klientów. I jak co roku, wczesną wiosną te postanowienia są już dawno zapomniane. Co więc poszło nie tak?

Postanowienia to świetny sposób na stawianie sobie wyzwań, jednak rzadko kiedy udaje się je zrealizować. Bądźmy szczerzy, zmiana stylu życia i sposobu prowadzenia biznesu może być trudna, a samo wykrzyczenie swoich planów nie przybliży nas do ich realizacji. Aby naprawdę zobaczyć zmiany w nowym roku i wprowadzić swoje postanowienia w życie, musisz zamienić je w cele, spojrzeć wstecz na swoje błędy z przeszłości i czerpać inspirację ze wszystkiego, co robisz dobrze.

Stań się ekspertem od wyznaczania celów!

Jeśli jesteś zdecydowany zrealizować swoje postanowienia biznesowe w tym roku, musisz zacząć myśleć jak ekspert od wyznaczania celów. Aspiracje takie jak utrata wagi, regularne chodzenie na siłownię i zdrowsze odżywianie się są takie same jak poprawa sprzedaży i zwiększenie liczby nowych klientów w biznesie fryzjerskim i kosmetycznym - wymagają dużo pracy i planowania, i nie zdarzają się z dnia na dzień. Jeśli jesteś winna tego, że co roku nie udaje Ci się zrealizować swoich postanowień, zatrzymaj się i zadaj sobie pytanie: "Co robię źle"? Odpowiedź jest prosta - nie tworzysz celów. Aby rozwijać i ulepszać swój biznes w nowym roku, wyznaczaj cele poprzez:

  • Planowanie - stwórz namacalny cel. Ile planujesz zyskać klientów lub zysków na koniec roku? Na koniec kwartału? W każdym miesiącu? Jak zamierzasz to zrealizować?
  • Motywowanie się - nie rezygnuj po miesiącu czy dwóch! Stwórz tygodniowe i miesięczne wyzwania, które jesteś w stanie pokonać. Każdy sukces da Ci siłę do realizacji większych celów.
  • Naucz się cierpliwości - rozwijaj swój biznes stopniowo i nie zniechęcaj się tym, ile pracy musisz jeszcze w to włożyć. To nie jest wyścig, po prostu chcesz poprawić swój biznes - liczy się każdy sukces, mały czy duży.

Ucz się na błędach z przeszłości

Wciąż prześladuje Cię ta nieudana styczniowa obniżka z zeszłego roku, która nie spotkała się z pozytywnym odzewem? A może masz traumę związaną z nietrafioną ofertą "kupujesz jeden, dostajesz jeden gratis", która kosztowała Cię dwumiesięczną emeryturę? Choć chciałbyś zakopać takie sytuacje głęboko w przeszłości, są one istotną częścią rozwoju Twojej firmy. Patrząc wstecz, teraz wiesz, co mogło spowodować, że niektóre z tych kampanii nie powiodły się i jak powinieneś promować swoje zabiegi i biznes w przyszłości. W tym roku wprowadź swoje postanowienia w życie, planując każdy krok i unikając popełniania tych samych błędów z poprzednich lat.

Istnieją również sytuacje, na które po prostu nie masz wpływu, takie jak powolne sezony. W takich przypadkach, najlepiej jest śledzić te okresy za pomocą oprogramowania Versum dla salonów. System posiada moduł statystyk, dzięki któremu możesz śledzić, ile zysku osiągnąłeś w przeszłości, a także liczbę rezerwacji i najpopularniejszych zabiegów sprzedanych w wybranym czasie i porównać je z aktualnymi liczbami. Jeśli zauważysz znaczny spadek sprzedaży podczas regularnych wolnych miesięcy, zamiast inwestować absurdalne ilości czasu i pieniędzy na bezowocne kampanie marketingowe, jak w poprzednich latach, rozważ wzięcie wolnego czasu jako cel na nowy rok!

Myśl pozytywnie!

W branży fryzjerskiej i kosmetycznej chodzi o to, aby zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenia, stworzyć indywidualny punkt wyróż niający i zrobić coś wielkiego, co wywoła u profesjonalistów nienasycone pragnienie, aby chcieć więcej. Może Ci się wydawać, że Twoja firma ma unikalny temat, najwyższej klasy produkty i zespół wykwalifikowanych specjalistów, ale po chwili dowiadujesz się, że firma po drugiej stronie ulicy ma wszystkie te same cechy. W rezultacie, albo czujesz się pokonany, albo chcesz zająć ich miejsce na podium.

To jeszcze jeden powód, dla którego Twoje postanowienia mogą się nie spełnić - ciągłe porównywanie się z innymi, zwłaszcza z tymi, którzy są bliżej realizacji własnych celów, wywołuje pragnienie, by chcieć więcej - a brak sukcesu może sprawić, że ogarnie Cię zwątpienie w siebie. Zamiast tego, skup się na własnych sukcesach! Jeśli w przeszłości prowadziłeś owocne kampanie marketingowe, to wprowadź te pomysły do swoich obecnych działań i obserwuj, jak Twoje postanowienia nabierają realnych kształtów! Pamiętaj, że nikt nie zmusza Cię do wymyślania celów i postanowień na nowy rok - jeśli robisz coś dobrze, po co zmieniać sposób prowadzenia biznesu?

Niezależnie od tego, czy stawiasz sobie nowy, ambitny cel na 2020 rok, czy też kontynuujesz to, co robisz już od jakiegoś czasu, śledzenie Twoich wysiłków jest ważne. Załóż konto w Versum i zacznij zarządzać i prowadzić swój biznes z łatwością!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 0 Average: 0/5]

Table of Contents

  • Stań się ekspertem w wyznaczaniu celów!
  • Ucz się na błędach z przeszłości
  • Myśl pozytywnie!
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.

Komentarze (0)

Zostaw komentarz