Naruszenie danych to najgorszy koszmar każdego właściciela firmy. Występują we wszystkich kształtach i rozmiarach - od błędnie umieszczonych informacji, które dostały się w niepowołane ręce, po kogoś, kto celowo próbuje wykraść dane. Ale na szczęście w dzisiejszych czasach naruszenia danych nie są tak powszechne jak kiedyś. Wraz z postępem technologicznym, bezpieczeństwo danych przeszło długą drogę - jednak niektóre firmy nie nadążają za duchem czasu, co często prowadzi do katastrofalnych skutków. Mówimy tu o świecie włosów i urody. Ale jak dokładnie dochodzi do naruszeń bezpieczeństwa danych w tej branży, kto może być nimi dotknięty i jak można zapobiec takim incydentom?
Naruszeniadanych, znane również jako wycieki danych, zdarzają się w najbardziej nieoczekiwanych momentach - kiedy obsługujesz klienta, masz krótką przerwę na lunch, a nawet kiedy sprawdzasz swój kalendarz wizyt. Najgorsze jest to, że zanim zauważysz, że Twoje poufne informacje zostały naruszone, minęło już trochę czasu i prawdopodobnie sprawcy już dawno nie żyją. Mimo, że salony kosmetyczne, salony spa i samodzielni specjaliści podejmują środki ostrożności, aby uniknąć wycieków, istnieje jedna luka w ich bezpieczeństwie danych, która jest często pomijana - poleganie na nieefektywnych metodach przechowywania danych. To prawda, karteczki samoprzylepne, karty klienta, papierowe terminarze i urządzenia elektroniczne bez ochrony hasłem są przyczyną wycieków.
Ale w jaki dokładnie sposób kawałek papieru naraża na szwank całą Twoją firmę? To proste, zapominasz odłożyć notatnik, kartę klienta lub karteczkę samoprzylepną, a ktoś nieupoważniony ma do nich szybki wgląd - i miałbyś szczęście, gdyby na tym się skończyło. A teraz postaw się w takiej sytuacji - jeden z Twoich pracowników planuje otworzyć własną firmę. Zdobył pozytywną reputację wśród klientów w Twoim salonie, ale teraz nadszedł czas, aby zacząć działać na własną rękę. Podczas trwałej ondulacji włosów klientki, otwierają listę klientów i robią zdjęcia ich danych kontaktowych swoim telefonem. Czas mija i twój pracownik łamie wiadomości do Ciebie o ich rezygnacji. Następnie otwierają własną firmę i odbierają Ci klientów. Co gorsza, klienci ci mogą złożyć Ci wizytę i zażądać informacji o tym, w jaki sposób ich dane dostały się w ręce stylisty, który nie pracuje już w Twoim salonie.
Jeśli znajdujesz się w Wielkiej Brytanii i UE, sytuacja może być jeszcze gorsza. Prawdopodobnie słyszałeś już o GDPR - rozporządzenie to wprowadza ochronę danych i prywatności, dając Twoim klientom kontrolę nad ich danymi i sposobem ich wykorzystania przez podmioty gospodarcze takie jak Ty. Nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa informacji o klientach, nadużywanie ich lub nieinformowanie ich o tym, że ich dane są gromadzone, może skutkować grzywnami i całkowitym ograniczeniem gromadzenia danych o klientach. Więcej informacji na temat GDPR można znaleźć na stronie GOV.uk.
Chociaż ciągle słyszymy o klientach dotkniętych naruszeniem danych, w grę wchodzą również Twoi pracownicy i cała Twoja firma. Pracownicy odgrywają integralną rolę w codziennym funkcjonowaniu Twojej firmy, ale ich informacje mogą również wyciec, jeśli nie są odpowiednio zabezpieczone. Raporty z pracy pracowników, stawki prowizji, a nawet indywidualna sprzedaż i napiwki są zagrożone dostaniem się w ręce klientów lub niegodnych zaufania pracowników. Wystarczy, że dane pracowników zostaną pozostawione na wierzchu lub zgubią je w drodze do pracy. A ponieważ Twoja firma zajmuje się dokumentacją pracowniczą, możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności, jeśli dojdzie do jej wycieku. Podobnie jak w przypadku danych klientów i pracowników, informacje biznesowe są również narażone na ryzyko kompromitacji, jeśli korzystasz z niezabezpieczonych metod ich przechowywania. Dane takie jak miesięczne przychody, wartość akcji i wpływy gotówkowe to dane, które absolutnie nie powinny dostać się w niepowołane ręce - zwłaszcza w ręce osób o złych zamiarach.
Przechowywanie dokumentacji papierowej w sejfie jest jednym ze sposobów, ale bądźmy szczerzy, czy po każdym zakończeniu pracy z plikami włożyłbyś je z powrotem do sejfu? Teraz to nie brzmi zbyt wygodnie. Możesz jednak skorzystać z prawdziwie bezpiecznego rozwiązania - cyfrowego i zgodnego z GDPR oprogramowania dla branży fryzjerskiej i kosmetycznej. Z Versum, nie tylko zabezpieczysz informacje o klientach, ale także dane pracowników i poufne numery biznesowe. Oto kilka unikalnych funkcji, które znajdziesz w Versum:
Upewnienie się, że Twoje dane są bezpieczne powinno być Twoim priorytetem numer jeden, jeśli chodzi o efektywne zarządzanie firmą. Tylko jedno naruszenie może znacząco zaszkodzić Twojej firmie. Wybierz solidny system dla biznesu fryzjerskiego i kosmetycznego, który zapewni Ci bezpieczeństwo danych na najwyższym poziomie - wypróbuj Versum już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści
Komentarze (0)